کپسول SpaceX با 4 اسکله فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی

کپسول اسپیس ایکس که به تازگی پرتاب شده است با چهار فضانورد روز دوشنبه وارد ایستگاه فضایی بین المللی شد ، خانه جدید آنها تا بهار.

کپسول اژدها در پی پرواز 27 ساعته کاملاً خودکار از مرکز فضایی کندی ناسا ، اواخر دوشنبه شب بلند و پهلو گرفت. این ارتباط 422 کیلومتری بالاتر از آیداهو رخ داده است.

هنگامی که فرمانده اژدها ، مایک هاپکینز ، برای اولین بار ارتباط رادیویی برقرار کرد ، کیت روبینز ، فضانورد ایستگاه فضایی فریاد زد: “اوه ، چه صدای خوبی برای شنیدن است.”

وی پس از اینکه دو فضاپیما بهم چسبیده بودند ، افزود: “ما نمی توانیم منتظر بمانیم که شما را سوار کنیم.”

این دومین ماموریت فضانورد برای SpaceX است. اما این اولین بار است که شرکت الون ماسک خدمه ای را برای اقامت کامل در ایستگاه نیم ساله تحویل می دهد. پرواز آزمایشی دو خلبان در اوایل سال جاری دو ماه به طول انجامید.

SpaceX Dragon پس از لنگر انداختن در ایستگاه فضایی بین المللی اواخر روز دوشنبه ، در این قاب گرفتن از تلویزیون ناسا دیده می شود. (تلویزیون ناسا / آسوشیتدپرس)

این سه آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی در آزمایشگاه مدار باقی می مانند تا زمانی که جایگزین آنها در ماه آوریل وارد اژدهای دیگری شود. و بنابراین ، SpaceX – و در نهایت بوئینگ – که فضانوردان را به ایستگاه و به ناسا منتقل می کند ، ادامه خواهد یافت.

این سرویس تاکسی معمولی با راه اندازی یکشنبه شب شروع به کار کرد.

هاپکینز و خدمه اش – ویکتور گلوور ، شانون واکر و سوئیچی نوگوچی ژاپنی – به دو روس و یک آمریکایی پیوستند که ماه گذشته از قزاقستان به ایستگاه فضایی پرواز کردند. گلاور اولین آفریقایی-آمریکایی است که برای مدت طولانی به آنجا نقل مکان کرده است. گلوور که تازه وارد فضایی شده است ، روز دوشنبه به پین ​​فضانورد طلای خود اهدا شد.

این چهار نفر کپسول خود را Resilience نامیدند تا امید و الهام را در طی یک سال مخصوصاً دشوار برای کل جهان فراهم کنند. آنها روز دوشنبه تور کپسول خود را پخش کردند و کنترل های صفحه لمسی ، محل های ذخیره سازی و نشانگر جاذبه صفر خود را نشان می دهند: یک کودک کوچک یودا از نوع مخمل خواب دار.

واکر گفت که برای آنها کمی سخت تر از دو فضانورد پرواز آزمایشی است.

وی گفت: “ما به نوعی دور همدیگر می رقصیم تا از سر راه هم دور نشویم.”

برای پرتاب روز یکشنبه ، ناسا به دلیل ویروس کرونا مهمانان را به حداقل رساند و حتی ماسک مجبور شد بعد از توییت کردن که “به احتمال زیاد” به عفونت مبتلا شده است ، از این کار دور بماند. او در وظایف رسمی پرتاب خود با رئیس جمهور اسپیس ایکس ، گوین شاتول ، جایگزین شد ، كه به خبرنگاران اطمینان داد كه هنوز هم بسیار درگیر عمل یكشنبه شب است ، هرچند از راه دور.

هنگامی که برای اتصال ایستگاه فضایی آماده می شدند ، خدمه اژدها از پنجره های زنده از نیوزیلند و یک اقیانوس آرام و آبی و درخشان ابر تقریباً 400 کیلومتری زیر تابش گرفتند.

“شگفت آور به نظر می رسد” ، مأموریت کنترل از مقر SpaceX در هاثورن ، کالیفرنیا رادیوئی کرد.

هاپکینز پاسخ داد: “از اینجا بالا نیز شگفت انگیز به نظر می رسد.”

فضانوردان مایک هاپکینز ، چپ و ویکتور گلوور با نزدیک شدن کپسول به ایستگاه فضایی بین المللی اواخر روز دوشنبه کنترل SpaceX Dragon را انجام می دهند. (تلویزیون ناسا / آسوشیتدپرس)