گزارش می گوید دیپلمات های آمریکایی احتمالاً حمله انرژی را هدف قرار داده اند ، در مورد کانادایی ها مطمئن نیستند

گزارش جدید به سفارش دولت ایالات متحده حاکی از آن است که انرژی رادیویی “هدایت شده” احتمالاً باعث آسیب مغزی دیپلمات های آمریکایی مستقر در کوبا و چین شده است.

با این حال گزارش آکادمی ملی علوم در واشنگتن در بیان دیپلمات های کانادایی و خانواده های آنها در هاوانا متوقف می شود و در عوض احتمال علل دیگر را باز می گذارد.

این گزارش آخرین تلاش برای توضیح بیماری مرموز موسوم به سندرم هاوانا است که در سال 2016 باعث ایجاد سردرد ، سرگیجه و مشکلات شناختی در دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در کوبا شد.

اکنون پنج دیپلمات کانادایی و خانواده های آنها با اتهام بیش از 28 میلیون دلار از اوتاوا شکایت می کنند و می گویند دولت فدرال نتوانسته از آنها محافظت کند ، اطلاعات مهم را پنهان کرده و بیماری را ناچیز جلوه می دهد.

در حالی که گزارش آکادمی می گوید دیپلمات های آمریکایی به احتمال زیاد هدف حمله رادیویی انرژی قرار گرفته اند ، این احتمال دلیل دیگری برای بیماری دیپلمات های کانادایی را باز نگه داشته است.

پل میلر ، وکیل مدافع دیپلمات های کانادایی ، گفت در حالی که گزارش چندین اشتباه در مورد موکلان وی دارد ، اما همچنین از ادعای آنها مبنی بر حمله به آنها نیز با استفاده از امواج رادیویی پشتیبانی می کند.