Arce بولیوی به عنوان رئیس جمهور سوسیالیست ها پس از سال آشفته بازگشت

لوئیس آرس ، بولیوی ، روز یکشنبه به عنوان رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و یک دوره پرآشوب را برای ملت آند آغاز خواهد کرد و سوسیالیست ها را پس از برکناری رهبر بلند مدت چپ ، اوو مورالس ، در میان اعتراضات خشمگین اواخر سال گذشته ، به قدرت می رساند.

آرس 57 ساله در مراسمی در لاپاز سوگند یاد می کند و روسای کشورهایی از آرژانتین ، پاراگوئه ، کلمبیا و اسپانیا و مقامات ارشد شیلی ، ایران و دولت نیکولاس مادورو ونزوئلا در آن حضور خواهند داشت.

وزیر سابق اقتصاد بدون ادعا ، که به عنوان معمار رشد سریع بولیوی در زمان مورالس شناخته می شود ، برای التیام بخش های بحران سیاسی و بیماری همه گیر ویروس کرونا به قدرت می رسد.

تنش ها همچنان بالا بوده است ، به خصوص در مورد تغییراتی که کنگره تحت کنترل سوسیالیست برای کاهش اکثریت مورد نیاز برای تصویب قوانین جدید و بازگشت برنامه ریزی شده مورالس از تبعید در آرژانتین که وی از زمان ترک بولیوی در سال گذشته در آنجا زندگی می کند ، اعمال شده است.

مورالس که تقریباً 14 سال کشور را به عنوان اولین رئیس جمهور بومی هدایت می کرد ، سال گذشته هنگامی که برای یک دوره چهارم بی سابقه در مقابل محدودیت های دوره و همه پرسی ملی نامزد شد ، با واکنش گسترده ای روبرو شد.

مورالس مجبور به استعفا شد

پس از ادعای پیروزی در آن انتخابات ، سرانجام مورالس پس از اعتراضات خشمگین مجبور به استعفا شد و سرانجام پلیس و ارتش حمایت خود را از وی قطع کردند. اندکی بعد از کشور فرار کرد.

آرس ، که توسط مورالس دستچین شد و یکی از متحدان نزدیک او است ، گفته است که رئیس جمهور سابق نقشی در دولت خود نخواهد داشت. پیش از رفتن به سنگر روستایی خود در چاپاره ، انتظار می رود مورالس روز دوشنبه به بولیوی برگردد.

Arce به عنوان وزیر اقتصاد ، بخش های استراتژیک ملی مانند هیدروکربن ها و انرژی را ملی کرد و تولیدات داخلی را با سرمایه گذاری های عمومی و یارانه ها پیش برد ، که به رشد بولیوی در یکی از سریع ترین نرخ ها در آمریکای لاتین کمک کرد.