AstraZeneca می گوید آزمایشات مرحله پایانی واکسن COVID-19 آن “بسیار م effectiveثر” در پیشگیری از بیماری است

AstraZeneca روز دوشنبه گفت که آزمایشات مرحله آخر نشان داد که واکسن COVID-19 آن با دانشگاه آکسفورد تا 90 درصد در پیشگیری از بیماری موثر است. این واکسن یکی از چندین واکسنی است که کانادا از قبل سفارش داده است.

نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل میان دوره ای آزمایشات واکسن در انگلیس و برزیل است که توسط دانشگاه آکسفورد تولید و توسط AstraZeneca تولید شده است. AstraZeneca گفت ، هیچ بستری یا موارد شدید COVID-19 در کسانی که این واکسن را دریافت کرده اند گزارش نشده است.

در این آزمایش دو رژیم دوز مختلف بررسی شد. نیمی از دوز واکسن و به دنبال آن دوز کامل با فاصله حداقل یک ماه 90 درصد موثر بود. رژیم دوم با استفاده از دو دوز کامل با فاصله یک ماه 62 درصد موثر بود. نتایج ترکیبی میانگین اثر بخشی 70 درصد را نشان داد.

پروفسور اندرو پولارد ، محقق ارشد آزمایش ، در بیانیه ای گفت: “این یافته ها نشان می دهد که ما یک واکسن م effectiveثر داریم که جان بسیاری را نجات می دهد.” “به طور هیجان انگیز ، ما متوجه شده ایم که یکی از رژیم های دوز ما ممکن است حدود 90 درصد موثر باشد.”

AstraZeneca سومین شرکت بزرگ دارویی است که نتایج مربوط به مراحل پایانی واکسن COVID-19 بالقوه خود را گزارش می دهد ، زیرا مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان با نگرانی منتظر واکسن هایی هستند که به پایان همه گیری منجر شود و باعث کشته شدن تقریبا 1.4 میلیون نفر شود. Pfizer / BioNTech و Moderna هفته گذشته نتایج اولیه آزمایشات مرحله آخر نشان دادند که واکسن آنها تقریباً 95 درصد موثر است.

بر خلاف واکسن های Pfizer و Moderna ، نامزد Oxford-AstraZeneca لازم نیست در دمای بسیار سرد نگهداری شود ، به همین دلیل توزیع آن به ویژه در کشورهای در حال توسعه آسان تر می شود. هر سه واکسن قبل از توزیع گسترده باید توسط دستگاه های نظارتی تأیید شوند.

پیتر هوربی ، استاد بیماری های عفونی در حال ظهور و بهداشت جهانی در آکسفورد گفت: “واکسن آکسفورد می تواند در یخچال و فریزر مانند دو واکسن دیگر نگهداری شود ، این بدان معنی است که این یک راه حل عملی تر برای استفاده در سراسر جهان است.”

نتایج در حالی است که نرخ عفونت COVID-19 در اکثر ایالت های آمریکا و در بسیاری از کشورها از جمله کانادا در میان تجدید حیات ویروس در حال افزایش است ، که این امر بار دیگر دولت ها را به تعطیلی مشاغل و محدود کردن اجتماعات اجتماعی در سراسر جهان دعوت می کند. انگلیس هنوز در وسط یک قفل چهار هفته ای است که تمام مغازه های غیر ضروری را تعطیل کرده است ، در حالی که در ایالات متحده ، آژانس عالی بهداشت دولت توصیه کرده است که آمریکایی ها برای تعطیلات این روز شکرگذاری به دیدار خانواده و دوستان خود نروند.

AstraZeneca گفت که بلافاصله برای تأیید زود هنگام واکسن در صورت امکان درخواست می کند و از سازمان بهداشت جهانی به دنبال لیست استفاده اضطراری است تا بتواند واکسن را در کشورهای کم درآمد در دسترس قرار دهد.

این واکسن از یک نسخه ضعیف شده از ویروس سرماخوردگی استفاده می کند که همراه با مواد ژنتیکی برای پروتئین سنبله مشخص ویروس عامل COVID-19 است. پس از واکسیناسیون ، پروتئین سنبله سیستم ایمنی بدن را اولویت می بخشد تا اگر بعداً بدن را آلوده کرد ، به ویروس حمله کند.

AstraZeneca گفت ، واکسن می تواند تحت “شرایط طبیعی یخچال” از 2 درجه سانتیگراد تا 8 درجه سانتیگراد منتقل شود. برای مقایسه ، Pfizer قصد دارد واكسن خود را با استفاده از “حمل كننده های حرارتی” طراحی شده ویژه كه از یخ خشك برای حفظ دمای منفی -70 C استفاده می كند ، توزیع كند.

دوز کمتر ممکن است هزینه ها را کاهش دهد

پیتر اوپنشاو ، استاد پزشکی تجربی در کالج امپریال لندن ، گفت که یافته ها درباره اینکه دوز اولیه کمتری نسبت به دوز بزرگتر م effectiveثر است خبر خوبی است زیرا ممکن است هزینه ها را کاهش دهد و به معنای واکسیناسیون بیشتر افراد باشد.

وی گفت: “این گزارش كه نیمه دوز اولیه بهتر از دوز كامل است ، برای ما كه واكسن را به عنوان داروی طبیعی تصور می كنیم ، ضد تعارض به نظر می رسد. با داروها ، انتظار داریم كه دوزهای بالاتر اثرات بزرگتر و عوارض جانبی بیشتری داشته باشند.” “اما سیستم ایمنی بدن مانند آن کار نمی کند.”

تماشا کنید | چه کسی و چه زمانی واکسن COVID-19 را دریافت می کند؟

با استفاده از چندین واکسن COVID-19 در سراسر جهان ، هزینه و کارآیی مهم است. با این حال ، طبق گفته دکتر کریستوفر لابوس ، متخصص اپیدمیولوژی ، ملاحظات لجستیکی ممکن است عامل تعیین کننده در دسترس قرار گرفتن در سراسر کانادا باشد. 5:41

دکتر کریستوفر لابوس ، متخصص قلب و عروق در مونترال که در زمینه اپیدمیولوژی آموزش دیده است ، گفت واکسن ها لازم نیست کامل باشند یا از هر مورد COVID-19 جلوگیری می کنند.

لابوس روز دوشنبه در شبکه خبری سی بی سی گفت: “هدف این است که کاهش شدید بار کار ، کاهش شدید تعداد عفونت های جدید به طوری که این شیوع ها را نداشته باشیم ، بنابراین سیستم های بیمارستان را تحت فشار قرار نمی دهیم.”

“این پیام اصلی مصرف واکسن در خانه است. نه تنها از موارد پیشگیری می کند بلکه به نظر می رسد از موارد جدی COVID-19 جلوگیری می کند.”

لابوس گفت که وی شک دارد زیرا واکسن های Pfizer / BioNTech و Moderna باید در دمای پایین نگهداری شوند ، احتمالاً این موارد برای موسسات اختصاص داده می شود ، در حالی که ممکن است یکی از آکسفورد / AstraZeneca در جامعه پخش شود.

نتایج گزارش شده روز دوشنبه از آزمایشاتی در انگلیس و برزیل انجام شده است که 23000 نفر را درگیر کرده است. آزمایشات مرحله آخر نیز در ایالات متحده ، ژاپن ، روسیه ، آفریقای جنوبی ، کنیا و آمریکای لاتین در حال انجام است و آزمایشات دیگری برای سایر کشورهای اروپایی و آسیایی در نظر گرفته شده است.

AstraZeneca دو مکث را در آزمایش بالینی فاز 3 نامزد واکسن خود ، AZD1222 گزارش کرد. این شرکت در گزارشی اعلام کرد: “هیچ رویداد جدی ایمنی مربوط به واکسن تأیید نشده است.”

پاسکال سوریوت ، مدیر ارشد اجرایی ، اوایل ماه جاری گفت ، AstraZeneca در حال افزایش ظرفیت تولید است ، بنابراین می تواند صدها میلیون دوز واکسن را از ژانویه تأمین کند.

Soriot روز دوشنبه گفت که ساده ترین زنجیره تأمین واکسن آکسفورد و تعهد AstraZeneca برای تهیه آن به صورت غیرانتفاعی در طی همه گیر شدن بیماری به معنای مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن در سراسر جهان است.

سوریوت گفت: “اثر و ایمنی این واکسن تأیید می کند که در برابر COVID-19 بسیار موثر خواهد بود و تأثیر فوری بر این اورژانس بهداشت عمومی خواهد داشت.”

اکنون که AstraZeneca نتایج موقت خود را منتشر کرد ، تنظیم کننده ها قبل از توزیع گسترده واکسن باید آن را تأیید کنند.

“احساس راحتی بزرگ”

انگلیس 100 میلیون دوز واکسن آکسفورد را سفارش داده است و دولت می گوید در صورت کسب تأیید از طرف تنظیم کننده ، می توان چندین میلیون دوز را قبل از پایان سال تولید کرد. کانادا 20 میلیون دوز سفارش داده است که برای 10 میلیون نفر کافی است.

وزیر بهداشت انگلیس مت هانكوك اظهار داشت كه وی در اثر اثربخشی واكسن AstraZeneca “احساس راحتی زیادی” دارد.

وی گفت که چند ماه پیش ، با شدت گرفتن ویروس ، “این ایده که تا ماه نوامبر سه واکسن خواهیم داشت که همه آنها دارای اثربخشی بالایی هستند ، من دندان های چشم خود را برای این کار می گذاشتم.”