Au revoir ‘America First’: تیم بایدن ناسیونالیسم به سبک ترامپ را با انتخاب سیاست خارجی خنثی می کند

بیایید نگاهی به روزهای نخست ریاست جمهوری جو بایدن بیندازیم تا نگاهی بیندازیم به عزیمت چقدر چشمگیر از دوران “اول آمریکا”.

ما اکنون درمورد دولت ورودی بایدن ، بر اساس پلت فرم وی و تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاست خارجی که وی روز سه شنبه معرفی کرد ، منصفانه می دانیم.

مورد توجه فوری کشورهای خارجی: بایدن معتقدین واقعی را در اتحادهای بین المللی انتخاب کرده است. این موضوع در یک مقاله طولانی شامل مقاله های گذشته آنها تا شهادت کنگره آنها مشهود است مصاحبه های مختلف گذشته.

مبادا که تغییر لحن مورد توجه قرار نگیرد ، خود بایدن در مورد حادثه ای که به نظر می رسید تدفین آیینی دوران ترامپ در سیاست خارجی باشد ، پیام خود را در مورد تغییر قریب الوقوع ایالات متحده از ملی گرایی به انترناسیونالیسم اعلام کرد.

“[This team] رئیس جمهور منتخب دموکرات روز سه شنبه گفت ، با استفاده از یک عبارت ممکن است کانادایی ها آشنا باشند.

“آماده هدایت جهان ، عقب نشینی از آن نیست. آماده مقابله با دشمنان ما ، متحدان خود را رد نکنیم. و آماده ایستادن برای ارزشهای ما. این تیم این لحظه را برآورده می کند. آنها باور اصلی من را مبنی بر اینکه آمریکا قوی ترین کشور است ، با متحدانش. “

هفته 1 چه شکلی است

بنابراین در اینجا به نظر می رسد که در عمل چگونه به نظر می رسد.

هشت هفته بعد ، پس از تصدی ریاست جمهوری ، بایدن اولین وعده هایی را اعلام كرد كه بایدن شامل الحاق مجدد به توافق نامه آب و هوایی پاریس ، ورود مجدد به سازمان بهداشت جهانی و تغییر برخی سیاست های مهاجرتی كه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه اعمال شده است.

مقامات ارشد دولت در برخی از مواقع پس از آن اخبار پاریس را از زبان خود پاریسی ها در میان می گذارند.

آنتونی بلینکن ، نامزد بایدن برای وزیر امور خارجه ، کار خود را در وزارت امور خارجه ایالات متحده در زمان دولت بیل کلینتون آغاز کرد و به عنوان معاون وزیر خارجه در زمان باراک اوباما رئیس جمهور سابق خدمت کرد. (جوشوا رابرتز / رویترز)

انتخاب وزیر امور خارجه ، آنتونی بلینکن ، یکی از مشهورترین سیاست های سیاست خارجی واشنگتن است که در فرانسه بزرگ شده و بی عیب و نقص به زبان صحبت می کند. وی کار خود را در وزارت امور خارجه ایالات متحده در زمان دولت بیل کلینتون آغاز کرد و به عنوان معاون وزیر خارجه در زمان باراک اوباما رئیس جمهور سابق خدمت کرد.

از قضا ، او تنها مقام ارشد فرانسوی زبان تیم بایدن نیست که عنوان وزیر امور خارجه را در بیوگرافی خود دارد. دیگری جان کری ، وزیر امور خارجه پیشین است که بایدن برای او موقعیت کاملاً جدیدی از نماینده اقلیم ریاست جمهوری ایجاد کرد.

کری روز سه شنبه به کشورهای دیگر سر می زد: در اجلاس بعدی آب و هوای سازمان ملل متحد ، ایالات متحده نه تنها به توافق پاریس برمی گردد بلکه کشورهای دیگر را برای انجام کارهای بیشتر تحت فشار قرار می دهد.

کری گفت: “پاریس به تنهایی کار را به پایان نمی رساند.” “همه ملت ها باید جاه طلبی را با هم افزایش دهند – در غیر اینصورت همه با هم شکست خواهیم خورد. شکست یک گزینه نیست.”

وزیر امور خارجه پیشین جان کری توسط بایدن به عنوان نماینده ویژه اوضاع ریاست جمهوری منصوب شد. کری روز سه شنبه گفت که در اجلاس بعدی آب و هوای سازمان ملل متحد ، ایالات متحده نه تنها به توافق نامه آب و هوایی پاریس بازمی گردد بلکه کشورها را برای انجام کارهای بیشتر تحت فشار قرار می دهد. (جوشوا رابرتز / رویترز)

سازمان ملل نیز در دولت جدید وضعیت بالاتری پیدا خواهد کرد.

در دولت ترامپ ، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل است یک کار غیر کابینه، که توسط یک اهدا کننده برجسته جمهوری خواه برگزار می شود.

اکنون به عنوان یک سمت کامل در کابینه ، که توسط زنی که نمایندگی ایالات متحده را به عنوان دیپلمات در چهار قاره در 35 سال خدمت خارجی خدمت می کرد ، احیا خواهد شد.

لیندا توماس-گرینفیلد هنگام پذیرش نامزدی ، به همکاران افسر خدمات خارجی خود سلام و احترام کرد.

لیندا توماس-گرینفیلد گزینه بایدن برای تبدیل شدن به سفیر بعدی ایالات متحده در سازمان ملل است ، این پست بعنوان سمت کامل کابینه احیا خواهد شد. توماس-گرینفیلد به عنوان یک دیپلمات در چهار قاره در یک دوره 35 ساله خدمات خارجی نماینده ایالات متحده بود. (جوشوا رابرتز / رویترز)

وی گفت: “در این روز ، من به مردم آمریکا ، دیپلمات های شغلی و کارمندان عمومی خود که در سراسر جهان خدمت می کنند فکر می کنم.”

“آمریکا بازگشت. چند جانبه گرایی بازگشت. دیپلماسی بازگشت.”

نگرش جوانمردانه نسبت به مهاجرت

نگرش جدیدی نیز در مورد مهاجرت ایجاد می شود.

و این فقط این نیست که وزیر امور خارجه یک بار با دلسوزی ، درباره پناهندگان ، در یک فیلم با یک صحبت کرد خیابان کنجد شخصیت – یا اینکه بلینکن همچنین نامه ای را در انتقاد از سیاست های ترامپ برای ایجاد دیوار مرزی با مکزیک امضا کرد.

در یک خبر خبری اسپید زبان از بایدن درباره تغییر در هدایت آژانس های مهاجرت مرزی و مهاجرت به ایالات متحده ، تغییر بیشتر نشان داده شد.

وی الخاندرو مایورکاس است که به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است.

او کنایه از اینکه خانواده خود از سرزمین مادری خود کوبا به ایالات متحده پناهنده شده اند ، اشاره کرد. و او بازی کرد نقش اصلی در طراحی برنامه دوران اوباما برای کمک به مهاجران دیگر.

برنامه اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی (DACA) در صورت ورود صغیر به جوانان از صدها هزار جوان در مقابل اخراج از کشور محافظت می کند.

این برنامه توسط ترامپ پایان یافت اما در اوایل دوره بایدن بازگردانده خواهد شد.

اگر بایدن وضعیت خوب را ایجاد کند ، مایورکاس به یک نقطه تماس اصلی کانادا تبدیل خواهد شد به قول خودش برای مذاکره در مورد یک توافق نامه جدید منطقه ای در مورد مهاجرت.

این روحیه انترناسیونالیستی به نقشهای مختلف امنیتی سرازیر می شود.

Avril Haines ، معاون سابق CIA و معاون مشاور امنیت ملی اوباما ، به عنوان اولین مدیر زن اطلاعات ملی معرفی شده است. (جوشوا رابرتز / رویترز)

برخلاف جدیدترین مدیر اطلاعات ملی ترامپ ، که غالباً بشویید متحدان خارجی در توییتر ، انتخاب بایدن ، Avril Haines ، صحبت کرد در طول در مورد چگونگی ارزش گذاری او برای سازمانهای بین المللی و معتقد است که آنها به خوبی به ایالات متحده خدمت کرده اند. معاون سابق CIA ، که معاون مشاور امنیت ملی اوباما بود ، اولین مدیر زن اطلاعات ملی خواهد بود.

رئیس جمهور فعلی ظاهراً تغییر در نگرش را تشخیص داده است ، “اولین آمریكا !!!” سه شنبه بعد از ظهر

کانادا نیز انتظار چالش دارد

متحدان خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته اند.

سفیر کانادا در ایالات متحده ، کرستن هیلمن ، گفت که دولت کانادا ارتباط خوبی با تیم بایدن دارد.

مقام شماره 2 کاخ سفید بعدی – معاون رئیس دفتر آینده بایدن ، جن اومالی دیلون – در کارزار انتخاباتی سال 2015 حزب ترودو لیبرال کار کرد.

کرستن هیلمن ، سفیر کانادا در ایالات متحده ، می گوید که دولت کانادا ارتباط خوبی با تیم بایدن دارد. (50x50movement.org)

هیلمن گفت كه كارمندان رسمی بایدن هنوز با كشورهای خارجی صحبت نمی كنند ، اما وی افزود كه كانادا با تیم ورودی ارتباط مشترکی دارد تا به آن كمك كند تا برنامه های آینده خود را ارزیابی كند.

هیلمن گفت: “رئیس جمهور منتخب بایدن و تیمش صریحاً گفتند كه روابط بین الملل ، روابط با متحدان برای آنها بسیار مهم است.” سهشنبه، به زبان فرانسوی در شورای روابط خارجی مونترال صحبت کرد.

“آنها می خواهند برای حل دشوارترین چالش های جهان – مانند تغییرات آب و هوا و مسائل امنیتی – با هم کار کنند. این نیز نشانه خوبی است زیرا کانادا بسیار از این فلسفه مشترک است.”

اما این بدان معنا نیست که کانادا با چالش هایی روبرو نخواهد شد.

هیلمن اولویت های اصلی خود را برای برخورد با دولت بعدی ذکر کرد و یکی از آنها یک عامل تحریک کننده بالقوه است: بایدن پشتیبانی از سیاست های خرید آمریکا.

انترناسیونالیسم بله ، نئولیبرالیسم نه

برای درک تناقض آشکار در سیاست های بایدن – از یک سو ، ستایش همکاری های بین المللی ، در حالی که از سوی دیگر برخی از حمایت ها را ترویج می کند – ارزش خواندن نوشته های یک مقام آینده کاخ سفید است.

آنها از فلسفه ای حمایت می کنند که می توان آن را انترناسیونالیسم و ​​بدون نئو لیبرالیسم توصیف کرد.

جیک سالیوان به عنوان مشاور جدید امنیت ملی شماره یک مقام سیاست خارجی در کاخ سفید بایدن خواهد بود. و هنگامی که بایدن روز سه شنبه او را معرفی کرد ، وی گفت که آنها دارای یک دیدگاه هستند که سیاست خارجی باید در خدمت طبقه متوسط ​​باشد.

جیک سالیوان ، دستیار سابق بایدن و هیلاری کلینتون ، گزینه رئیس جمهور منتخب برای مشاور امنیت ملی وی است. (جوشوا رابرتز / رویترز)

سالیوان ، دستیار سابق بایدن و هیلاری کلینتون ، در مورد مصاحبه CBC News 2017 نظرات دوقلوها را توضیح داد.

وی به سی بی سی نیوز گفت اگر ایالات متحده به اتحادهای بین المللی کمک کند تا مشکلات جهانی را حل کنند ، جهان امن تر است و وضعیت بهتری نیز دارد.

در عین حال ، وی گفت ، جوامع طبقه کارگر از معاملات تجاری فعلی ناراضی هستند و خواستار رویکرد جدیدی در تجارت هستند.

سالیوان ، دیدگاه خود در مورد اتحاد پس از ترامپ را با جزئیات بیشتری ، دو سال پیش ، در مقاله ای نزدیک به 5000 کلمه در مجله Foreign Affairs با عنوان “جهان پس از ترامپ. “

او همچنین گفت ایالات متحده نیاز به همکاری نزدیکتر با متحدان برای مقابله با چین در مورد برخی موارد از جمله سوuses استفاده تجاری دارد ، فن آوری و حقوق بشر ، بدون جنگ غیر ضروری.

با این حال ، در تجارت ، او قطعات طولانی را به طور مشترک نوشته است پیشنهاد کردن ایالات متحده منافع طبقه کارگر را در اولویت قرار می دهد ، و او حتی نیمه تعارف ترامپ.

“فقط دونالد ترامپ نیست که چنین احساسی دارد [about trade]. و این فقط حزب جمهوریخواه نیست. “سالیوان در گفتگو درباره مذاکره مجدد درباره NAFTA در سال 2017 به سی بی سی گفت.

“یک فشار عمیق در حزب دموکرات وجود دارد که احساس می کند سیاست های تجاری دموکرات ها و جمهوری خواهان طی 30 سال گذشته برای ایالات متحده نتیجه نداده است … من فکر می کنم منصفانه است که باید در مورد NAFTA. “

با وجود تعادل ، یک کارشناس برجسته سیاست خارجی کانادا می گوید که انتظار دارد اکنون روابط بین ایالات متحده و بسیاری از جهان بهبود یابد.

رولند پاریس ، استاد دانشگاه اوتاوا و مشاور سابق نخست وزیر جاستین ترودو گفت: “من فکر می کنم که این انتصابات به عنوان بازگشت صلاحیت است.”

“[These people] همه مستعد و مجهز برای ترمیم روابط با متحدان و شرکای آمریکا از جمله کانادا هستند. این یک نقطه مقابل واقعی برای “اول آمریکا” است. “