
شرکت Bed Bath & Beyond روز یکشنبه پس از اینکه خردهفروش کالاهای خانگی نتوانست وجوهی را برای ادامه حیات خود تضمین کند، برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 ثبت نام کرد و فروش انحلال را آغاز کرد.
این خردهفروش کالای خانگی که در دهه 1990 به عنوان مقصدی برای خرید زوجهایی که ثبت نام عروسی و برنامهریزی برای نوزادان جدید انجام میدهند، به محبوبیت رسید، در سالهای اخیر با کاهش تقاضای خود روبرو شده است زیرا استراتژی تجاریاش برای فروش بیشتر محصولات با مارک فروشگاهی با شکست مواجه شده است. .
اقدامات سال گذشته برای کنار گذاشتن این استراتژی و وارد کردن برندهای ملی بیشتر که خریداران آن را به رسمیت می شناسند، نشانه هایی از کار نشان ندادند، به طوری که شرکت گزارش داد پس از کاهش 33 درصدی فروش در سه ماهه منتهی به 26 نوامبر، حدود 393 میلیون دلار ضرر کرده است. .
نیل ساندرز، مدیر عامل GlobalData Retail گفت: “این مرگ یک نماد است. بسیاری از مردم با آن بزرگ شده اند.” این یک مؤسسه در خرده فروشی است، اما متأسفانه مؤسسه بودن شما را از مشکلات مالی محافظت نمی کند».
تعطیلی فروشگاه ها هزاران شغل را در معرض خطر قرار می دهد. طبق پرونده دادگاه، این شرکت 14000 کارگر داشت. این رقم نسبت به 32000 تا فوریه 2022 به شدت کاهش یافته است.
عملیات کانادا به پایان رسید
تشکیل پرونده ورشکستگی در حالی صورت می گیرد که عملیات Bed Bath & Beyond در کانادا در حال از بین رفتن است.
بخش کانادایی که 54 فروشگاه Bed Bath & Beyond و 11 فروشگاه buybuy BABY را اداره می کند، ورشکسته است، پرونده دادگاهی که در وب سایت مشاوره Alvarez & Marsal در ماه فوریه منتشر شد، نشان داد.
خردهفروشی مستقر در اتحادیه، نیوجرسی، صبح یکشنبه در دادگاهی در ناحیه نیوجرسی اعلام ورشکستگی کرد و طبق یک پرونده دادگاه، داراییها و بدهیهای تخمینی خود را در محدوده 1 میلیارد دلار و 10 میلیارد دلار فهرست کرد.
بر اساس بیانیه ای، این شرکت گفت که تعهدی به مبلغ تقریبی 240 میلیون دلار آمریکا در تامین مالی بدهکار از شرکت Sixth Street Specialty Lending Inc دریافت کرده است.

طبق این بیانیه، در حالی که خردهفروش فروش انحلال را آغاز کرده است، قصد دارد از روند فصل 11 برای انجام فرآیند فروش و بازاریابی محدود برای برخی یا همه داراییهای خود استفاده کند.
این شرکت افزود که 360 Bed Bath & Beyond و 120 فروشگاه و وب سایت BABY آن باز خواهند ماند و به خدمات رسانی به مشتریان ادامه خواهند داد زیرا تلاش ها برای بسته شدن مکان های خرده فروشی خود را آغاز می کند.
در پرونده ورشکستگی، خرده فروش گفت که پیش بینی می کند تا 30 ژوئن تمام فروشگاه های خود را ببندد.
در ژانویه، این شرکت تنها چند ماه پس از اعلام بیش از 500 میلیون دلار بودجه جدید و همچنین کاهش مشاغل و تعطیلی 150 فروشگاه، تردیدهایی در مورد توانایی خود برای ادامه فعالیت به وجود آورد.
سالها کاهش فروش
در ماه فوریه، خردهفروشی درگیر برنامهریزی کرده بود تا حدود 1 میلیارد دلار از طریق ارائه سهام ممتاز و ضمانتنامهها برای جلوگیری از ورشکستگی جمعآوری کند.
این شرکت توانست 360 میلیون دلار آمریکا از این قرارداد پیچیده جمعآوری کند و به آن کمک کرد تا نکول وامها و پرداختهای بهره برای اسکناسهای ارشد را بپردازد.
اما Bed Bath & Beyond در اواخر ماه مارس قرارداد را فسخ کرد و اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را به ارزش 300 میلیون دلار آمریکا بفروشد و هشدار داد که اگر نتواند وجوه را تضمین کند ممکن است مجبور به ورشکستگی شود.

Bed Bath & Beyond که در سال 1971 تأسیس شد، سالها از موقعیت خود به عنوان یک خردهفروش بزرگ برخوردار بود که مجموعه گستردهای از ملحفهها، حولهها و وسایل را ارائه میکرد که با رقبای فروشگاههای بزرگ قابل مقایسه نبود. این یکی از اولین کسانی بود که بسیاری از اقلام خانگی امروزی مانند سرخ کن هوا یا قهوه ساز تک نفره را به خریداران معرفی کرد و کوپن های 15 تا 20 درصدی آن در همه جا وجود داشت.
اما در حدود یک دهه گذشته، Bed Bath & Beyond با فروش ضعیف دست و پنجه نرم می کرد، عمدتاً به دلیل مجموعه های نامرتب و استراتژی آنلاین عقب مانده اش که رقابت با شرکت هایی مانند Target و Walmart را سخت می کرد، که هر دو بخش خانگی خود را شکوفا کرده اند. با ملحفه و روتختی با کیفیت بالاتر در همین حال، بازیکنان آنلاین مانند Wayfair مشتریان را با مبلمان و دکوراسیون منزل مقرون به صرفه و مد روز جذب کرده اند.