نرخ کلیک (CTR) نسبت کاربرانی است که روی پیوند پیوند کلیک می کنند به تعداد کاربرانی که پیوند را مشاهده می کنند.
این شاخص کلیدی اثربخشی در بازاریابی دیجیتال در ارزیابی تبلیغات پولی ، بهینه سازی موتور جستجو ، کمپین های ایمیل ، عناصر خاص CTA (عنصر دعوت کننده) یک وب سایت و سایر مبارزات است.
CTR چگونه محاسبه می شود؟
CTR تعداد کل کلیک ها است که تقسیم بر تعداد کل نمایش ها است.
حاصل را در 100 ضرب کنید تا درصدی بدست آورید.
CTR = (کلیک / نمایش) 100 *
مثال:
فرض کنید 1000 کاربر وب سایت شما را در Google SERP مشاهده کرده اند.
200 نفر از آنها روی آن کلیک کردند. CTR به شرح زیر محاسبه می شود:
CTR = (200/1000) * 100 = 20٪
چرا CTR مهم است؟
CTR یکی از معیارهای کلیدی عملکرد است که شما را در مورد پتانسیل کمپین های ایمیل ، تبلیغات ، قطعه ای از یک وب سایت در SERP ، یک دکمه CTA در یک وب سایت و موارد دیگر به شما اطلاع می دهد.
هرچه تعداد کاربران کمتری روی پیوند لینک کلیک کنند ، تعداد تبدیل کمتری انجام می شود.
هدف این است که CTR را تا آنجا که ممکن است افزایش دهد تا ترافیک با کیفیت کافی با قابلیت تبدیل ایجاد کند.
نرخ کلیک نقاط قوت و ضعف موارد زیر را نشان می دهد:
برچسب عنوان
توضیحات متا
راحتی URL ها
تصاویر
طراحی وب سایت
عناصر CTA
کلمات کلیدی هدفمند
فرم های وب سایت
روند پرداخت
نحوه بهینه سازی CTR
بهینه سازی CTR مربوط به ظاهر ، محتوا ، ارزش و هدف قرار دادن افراد مناسب است.
حتی اگر عنوانی جذاب با ارزش باورنکردنی ایجاد کنید ، می تواند نرخ کلیک پایین باشد.
این به دلیل هدف گذاری نادرست کمپین است.
نمونه هایی از خطاهای هدف گذاری که باعث CTR پایین می شوند:
- هدف گذاری جغرافیایی – تجارت محلی در نیویورک بر کل ایالات متحده متمرکز است
- جمعیت شناسی – آرایشگاه مردانه زن و مرد را هدف قرار می دهد ، یا یک فروشگاه اسکیت همه سنین را هدف قرار می دهد
- بستر های نرم افزاری – هنگامی که مخاطبان بیشتر اینستاگرام هستند ، اما این کمپین از طریق Google Ads راه اندازی می شود
- رفتار – مشتریانی را که قبلاً با پیام “اکنون بخرید” یا “خرید خود را تکمیل کنید” تبدیل کرده اند ، هدف قرار دهید
هنگامی که مخاطب مناسب را هدف قرار دادید ، مهم این است که محتوای کمپین خود را متناسب با آن بهینه کنید. این شامل:
- عنوان ، توضیحات متا
- عنوان تبلیغاتی جذاب
- تصاویر جذاب
- عنصر CTA
- از کلمات اسپم در بازاریابی ایمیلی صرف نظر کنید
CTR و تبلیغات پولی
نرخ کلیک مستقیماً روی امتیاز کیفیت (رتبه بندی مرتبط بودن) کمپین های PPC در Google Ads یا Facebook Ads تأثیر می گذارد.
Google Ads می تواند میانگین CTR را برای کلمات کلیدی هدفمند پیش بینی کند.
نمره کیفیت شاخصی است که بر اساس بسیاری از فاکتورها مانند ارتباط تبلیغات یا تجربه صفحه فرود است و CTR عامل مهمی در موفقیت کلی کمپین های پولی است.
اگر امتیاز کیفیت شما پایین باشد ، ممکن است تبلیغات شما اصلاً نشان داده نشود.
مانند Google Ads ، فیس بوک از یک رتبه بندی مرتبط استفاده می کند که “ارزیابی می کند که مخاطب هدف شما چگونه به تبلیغ شما پاسخ می دهد.” این نتیجه پس از دریافت تبلیغات شما بیش از 500 بار نشان داده می شود. “
براساس عملکرد تبلیغات ، کلیک ها ، نمایش های ویدئویی ، نصب ها و بازخورد منفی.