E. Jean Carroll نویسنده در دادگاه مدنی شهادت می دهد: «دونالد ترامپ به من تجاوز کرد

اخطار: این مقاله حاوی محتوای گرافیکی است و ممکن است کسانی را که خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند یا فردی را که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد.


نویسنده‌ای که از دونالد ترامپ شکایت می‌کرد روز چهارشنبه در جایگاه حاضر شد تا به هیئت منصفه بگوید که رئیس‌جمهور سابق پس از همراهی او به اتاق لوازم فروشگاه بزرگ در سال 1996 به او تجاوز کرده است.

او در شهادت خود گفت: “من اینجا هستم زیرا دونالد ترامپ به من تجاوز کرد و وقتی در مورد آن نوشتم، او گفت که این اتفاق نیفتاده است. او دروغ گفت و آبروی من را خراب کرد و من اینجا هستم تا تلاش کنم تا زندگی ام را پس بگیرم.” یک دادگاه نیویورک

در حالی که او برای ادای شهادتی که گاهی اشک او را در می آورد، ایستاده بود، ترامپ از دور اصرار خود را تکرار کرد که ادعای کارول در مورد تجاوز جنسی در سال 1996 کاملاً تخیلی است. او این پرونده را «کلاهبرداری ساختگی» و غیره نامید.

“این یک داستان تقلبی و دروغ است – شکار جادوگر!” ترامپ در شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social نوشت. اظهارات او باعث شد که قاضی به وکلای ترامپ هشدار دهد که او می تواند مشکلات حقوقی بیشتری را برای خودش ایجاد کند.

ترامپ تاکنون در دادگاه شرکت نکرده است، اما وکلای او روز سه‌شنبه گفتند که او همچنان می‌تواند تصمیم بگیرد که شهادت دهد.

این محاکمه در حالی برگزار می‌شود که ترامپ دوباره به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری است و هفته‌ها پس از اعتراف او به اتهامات جنایی غیرمرتبط که شامل پرداخت‌هایی برای ساکت کردن یک بازیگر پورن است که گفته بود با او رابطه جنسی داشته، بی‌گناه است.

تجاوز ادعایی به سال 1996 برمی گردد

کارول 79 ساله تا حد زیادی در جایگاه شاهد حضور داشت. بعد از اینکه در حالی که به اعضای هیئت منصفه می‌گفت «اینکه بتوانم روزم را در دادگاه بگذرانم همه چیز برای من است» گریه کرد، به سرعت خودش را آرام کرد و از استراحت خودداری کرد.

او گفت: “من قرار نیست اینجا بنشینم و گریه کنم و وقت همه را تلف کنم.”

کارول شهادت داد که در یک عصر پنجشنبه نامشخص در بهار 1996 با ترامپ در در گردان برگدورف گودمن برخورد کرده است. ترامپ یک شخصیت بزرگ املاک و مستغلات و شخصیت اجتماعی در نیویورک بود.

گوش کن | کارول در مصاحبه ای با CBC در سال 2019 درباره اینکه چرا منتظر متهم کردن علنی ترامپ بود:

جاری19:07چرا ای. جین کارول تقریباً 25 سال صبر کرد تا دونالد ترامپ را به تجاوز جنسی متهم کند؟

او گفته است که از او برای انتخاب یک هدیه برای یک زن راهنمایی خواسته است، و او با تصور اینکه این تجربه خنده دار خواهد بود، ادامه داد. به گفته کارول، آنها به یک بخش لباس زیر ختم شدند، با یکدیگر شوخی کردند که چه کسی باید لباس بدن بپوشد و به یک اتاق رختکن رفتند.

سپس، او مدعی است، ترامپ او را به دیوار کوبید، جوراب شلواری او را پایین کشید و در حالی که با او مبارزه می کرد، به او تجاوز کرد. او گفته است که در نهایت او را به زانو درآورده و فرار کرده است.

او در حالی که صدایش شکسته بود، گفت: “همیشه به این فکر می کنم که چرا به آنجا رفتم تا خودم را در آن موقعیت قرار دهم.”

او گفت که برای دهه‌ها به هیچ‌کس به جز دو دوستش نمی‌گفت زیرا می‌ترسید ترامپ انتقام بگیرد، زیرا «فکر می‌کرد تقصیر من است» و چون فکر می‌کرد بسیاری از مردم قربانیان تجاوز را مقصر آنچه برایشان اتفاق افتاده مقصر می‌دانند.

قاضی درباره پست های ترامپ می گوید: «مسئولیت احتمالی».

ترامپ، 76 ساله، گفته است که او با کارول در فروشگاه نبوده و هیچ سرنخی نداشت که او اولین بار در سال 2019 این داستان را در خاطرات و گزیده ای از مجله به طور عمومی پخش کرد. او گفته است که او «کاملاً دروغ می‌گوید» و این پرونده را «تقلب»، «دروغ» و «کار کلاهبرداری کامل» خوانده است.

به گفته کارول، اظهارات ترامپ هجوم “تکثیر کننده” از پیام های نفرت انگیز و گهگاه تهدیدآمیز علیه او را به همراه داشت که در دعوای او ادعای افترا نیز وجود دارد.

او در ادامه وکیل کارول را “یک عامل سیاسی” خواند و به یک موضوع DNA اشاره کرد که قاضی اعلام کرده نمی تواند بخشی از پرونده باشد.

قاضی لوئیس A. Kaplan از طغیان آنلاین راضی نبود.

قاضی گفت: «آنچه که به نظر می‌رسد این است که موکل شما اساساً تلاش می‌کند، مطمئناً، با مردم نقل قول‌شده‌اش صحبت کند، اما نگران‌کننده‌تر، هیئت منصفه در این پرونده درباره موضوعاتی است که هیچ حرفی درباره آن‌ها وجود ندارد». وکلای ترامپ

او پست ترامپ را “یک بیانیه عمومی که در ظاهر کاملاً نامناسب به نظر می رسد” خواند.

روز 69:53چگونه دادگاه حمله مدنی و افترا به ای. ژان کارول می تواند به ترامپ آسیب برساند

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ خاطرنشان کرد که به اعضای هیئت منصفه گفته می شود که هیچ خبری یا تفسیر آنلاین درباره این پرونده را دنبال نکنند. اما او گفت که از ترامپ می خواهد که «از هرگونه پست بیشتر در مورد این پرونده خودداری کند».

کاپلان گفت: “امیدوارم شما موفق تر باشید” و افزود که ترامپ “ممکن است منبع جدیدی از مسئولیت بالقوه را دستکاری کند یا نکند.”

قرار است کارول روز پنجشنبه به شهادت ادامه دهد، زمانی که وکلای ترامپ احتمالاً فرصت بازجویی از او را خواهند داشت. شکایت فدرال او به دنبال خسارات نامشخص و پس گرفتن اظهارات توهین آمیز وی است. او هرگز اتهامات جنایی را دنبال نکرد.

شکایت کارول بر اساس یک قانون نیویورک که به طور موقت اجازه می دهد ادعاهای سوء استفاده جنسی از دهه ها قبل به دادگاه مدنی برود.

در همین حال، قاضی روز چهارشنبه تصمیم گرفت که محاکمه به بودجه ای که وکلای کارول از American Future Republic، سازمانی که توسط رید هافمن، بنیانگذار لینکدین تامین مالی می شود، نمی پردازد. وکلای ترامپ استدلال کرده بودند که این پول سوالاتی را در مورد اعتبار کارول ایجاد کرده است. کاپلان به این نتیجه رسید که “هیچ چیز وجود ندارد” و پس از شنیدن اینکه اریک پسر ترامپ به تازگی از این بودجه انتقاد کرده است، دوباره به تاکوپینا توصیه کرد که با دونالد ترامپ صحبت کند.

تاکوپینا ادعا کرده است که کارول برای دریافت پول و تلاش برای مجازات سیاسی ترامپ شکایت کرده است. کارول، یک دموکرات ثبت نام شده، شهادت داد که در سال های 2016 و 2020 به مخالفان دموکرات خود رأی داده است، اما گفت که این ربطی به شکایت او ندارد.

او گفت: «من اصلاً حساب سیاسی را حل نمی کنم. من در حال تسویه حساب شخصی هستم.

آسوشیتدپرس معمولاً از افرادی که می‌گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نام نمی‌برد، مگر اینکه به صورت علنی مطرح کنند، همانطور که کارول انجام داده است.