SAS مخفف Serial Attached SCSI است

SSD های مبتنی بر حافظه فلش عملکرد بالاتری نسبت به HDD دارند و بازسازی سریعتری را در RAID(به معنای آرایه پشتیبان دیسک های مستقل) فراهم هارد مناسب برای سرور می سازند. بیشتر هارد دیسک های SSD از حافظهی فلش (همچنین معروف به حافظهی NAND) استفاده میکنند. به عنوان مثال سرورهای استوک HP سری DL از معروف ترین سرورهای ProLiant هستند که علاوه بر کارایی از نظر فیزیکی نیز فضای زیادی را اشغال نمی کنند و قابل جایگذاری در رک یا اصطلاحا رک مونت هستند . بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی نه به دلیل خرابی یا اشکال سیستمی ، بلکه به دلایلی همچون ارتقاء سیستم و یا تخفیف خدمات گارانتی اقدام به تعویض سرورهای خود می کنند .

از این رو راه اندازی یک واحد IT مستقر در هر شرکتی ، تبدیل به نیازی ضروری شده است . هر کدام از این محدوده ها برای رمزنگاری یک واحد باینری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.در هارد درایو های امروزی ، هر یک از این محدوده های مغناطیسی از چند صد دانه مغناطیسی تشکیل شده اند. این بدان معناست که هنگام انتقال 2 ترابایت در 6 بار ، تقریباً 100٪ با یک خطای غیرقابل بازیابی روبرو خواهید شد.

وظیفه مهمی که هارد دیسک ها برعهده دارند، حفظ دائمی داده ها است و هرگونه اطلاعاتی که برای آنها ارسال شده را تا زمانی که عملیات حذف بر روی سکتورها(یکی از واحدهای تقسیم بندی در دیسک های مغناطیسی و دیسک های نوری) صورت نگیرد، در مکان خود نگهداری میکنند؛ البته شرایط محیطی در از بین رفتن حجم داده ها در طولانی مدت اثرگذار است.

از پورت SAS برای انتقال داده استفاده می کند که نسبت به نسل قبل آن یعنی SATA از سرعت بالاتری برخوردار است.سرعت گردش دیسک 10000 دور در دقیقه و سرعت انتقال داده برابر با 6Gb/s یا به عبارتی 750MB/s است. با گسترش روز به روز فناوری و سرعت گرفتن فرایندها ، بسیاری از روال های کاغذی جای خود را به کامپیوترهای اداری ، نرم افزارهای جامع و سرویس های آنلاین داده اند . پس از اجرای تنظیمات براساس سیاست های شرکت ، سطح دسترسی کامپیوترها مشخص شده و ارتباط درون سازمانی برقرار می گردد . قابل اعتماد ترین سرور های استوک سازمانی ، ساخته شرکت HP هستند .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هارد سرور 146 گیگ لطفا از سایت ما دیدن کنید.