Stellantis در حالی که خودروساز هزینه ها را بررسی می کند، خریدهایی را به کارمندان ارائه می دهد

Stellantis روز چهارشنبه گفت که به گروه هایی از کارمندان یقه سفید و اتحادیه های کارگری در ایالات متحده و همچنین کارگران ساعتی در کانادا پیشنهاد خرید می دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کاهش‌ها «در پاسخ به شرایط روزافزون رقابتی بازار جهانی امروز و تغییر ضروری به سمت برق‌سازی است».

Stellantis گفت که به دنبال کاهش نیروی کار ساعتی خود به میزان 3500 نفر است، اما نمی‌گوید چه تعداد کارمند حقوق بگیر را هدف قرار داده است.

این شرکت حدود 56000 کارگر در ایالات متحده دارد و حدود 33000 نفر از آنها می توانند پیشنهادات را دریافت کنند. از این تعداد 31000 کارگر یقه آبی و 2500 کارمند حقوق بگیر هستند.

این شرکت 8000 کارگر اتحادیه دیگر در کانادا دارد، اما نمی‌گوید چه تعداد از آنها پیشنهاد دریافت خواهند کرد.

UAW این حرکت را “نفرت انگیز” می خواند

Stellantis که در ادغام فیات کرایسلر و گروه PSA فرانسه شکل گرفت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بازنگری در عملیات خود در آمریکای شمالی برای کاهش هزینه‌ها، کارآمدتر شدن و محافظت از رقابت‌پذیری محصولات خود است.

این شرکت می‌گوید بسته‌هایی را به کارگران حقوق بگیری که 15 سال یا بیشتر سابقه خدمت دارند ارائه می‌کند. همچنین بسته هایی به کارمندان اتحادیه در ایالات متحده و کانادا ارائه می شود.

اطلاعات مربوط به بسته ها در هفته اول ماه مه به دست کارمندان می رسد.

این پیشنهادات انتقاد فوری را از سوی شاون فاین، رئیس جدید اتحادیه کارگران اتومبیل را به همراه داشت.

فاین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش استلانتیس برای کاهش هزاران شغل در حالی که میلیاردها سود کسب می‌کند منزجرکننده است.

این یک سیلی به صورت اعضای ما، خانواده‌های آنها، جوامع آنها و مردم آمریکاست که 15 سال پیش این شرکت را نجات دادند.»

شرکت سابق کرایسلر در سال 2009 با بودجه دولتی ورشکست شد و در نهایت با خودروساز ایتالیایی فیات ادغام شد.

کارخانه مونتاژ ویندزور به زودی تحت یک فرآیند ابزارآلات مجدد قرار خواهد گرفت تا بتواند خودروهای برقی بسازد، هرچند هنوز وسایل نقلیه جدیدی معرفی نشده اند.
کارخانه مونتاژ ویندزور به زودی تحت یک فرآیند ابزارآلات مجدد قرار خواهد گرفت تا بتواند خودروهای برقی بسازد، هرچند هنوز وسایل نقلیه جدیدی معرفی نشده اند. (کاترینا جورجیوا/CBC)

این پیشنهادها به دنبال فورد و جنرال موتورز است که در سال گذشته نیروی کار خود را از طریق پیشنهادهای خرید کاهش داده اند.

حدود 5000 کارگر یقه سفید از جنرال موتورز برای ترک این شرکت در سال جاری استقبال کردند. فورد در تابستان گذشته حدود 3000 نفر از کارگران قراردادی و تمام وقت خود را قطع کرد و به آنها بسته های انفصال داد.

بیانیه آزمایشی اتحادیه در مورد Stellantis پیش از مذاکراتی است که انتظار می رود بین سه خودروساز دیترویت، United Auto Workers، و Unifor، اتحادیه کانادایی که نماینده کارگران خودرو است، بحث برانگیز باشد.

مذاکرات با هر دو اتحادیه تابستان امسال آغاز خواهد شد.

قراردادهای UAW در سپتامبر به پایان می رسد.

هفته گذشته، فاین به خبرنگاران گفت که از هر سه شرکت به خاطر تلاش‌ها برای اتحاد کارخانه‌های جدید سرمایه‌گذاری مشترک که سلول‌های باتری را برای خودروهای الکتریکی آینده می‌سازند، ناراضی است.

هر سه شرکت میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کنند تا حداقل 10 کارخانه باتری در آمریکای شمالی بسازند تا تقاضای مورد انتظار برای خودروهای برقی را برطرف کنند.

Fain به Stellantis اشاره کرد و گفت که در زمان اعلام کارخانه باتری در کوکومو، ایندیانا، نتوانست اتحادیه را شامل شود. او همچنین گفت که برنامه های Stellantis برای بستن یک کارخانه در Belvidere، ایلینوی، غیرقابل قبول است.

Stellantis کارخانه Belvidere را در ماه فوریه در حالت “بیکار” قرار داد و اکثر حدود 1350 کارگر خود را اخراج کرد.

فاین ماه گذشته در یک انتخابات محدود پیروز شد که این اتحادیه برای مدت طولانی با خودروسازان همکاری داشته است. او نمی‌گوید احتمال حمله به استلانتیس وجود دارد یا خیر.

تماشا | با تغییر صنعت به سمت خودروهای برقی چه اتفاقی برای کارگران یقه آبی می افتد؟

آیا وسایل نقلیه الکتریکی به معنای مشاغل کمتر یقه آبی خواهد بود؟

ویندزور خانه آینده تولید خودروهای الکتریکی در انتاریو است، اما چه معنایی برای نیروی کار دارد؟ کاترینا جورجیوا متوجه می شود.