WHO توصیه های ماسک را به روز می کند ، توصیه می کند آنها را در مناطق داخلی و تهویه مناسب استفاده کنید

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه دستورالعمل های مربوط به استفاده از ماسک صورت را توصیه کرد ، توصیه می کند ، جایی که COVID-19 در حال گسترش است ، توسط همه در مراکز بهداشتی و درمانی و برای همه تعاملات در فضای داخلی با تهویه ضعیف استفاده شود.

در ماه ژوئن ، WHO از دولتها خواست تا از همه بخواهند در مکانهای عمومی داخلی و خارجی که خطر انتقال ویروس وجود دارد ، ماسک پارچه بزنند.

از آن زمان به بعد ، موج جهانی دوم شیوع همه گیر شده است. در مجموع ، بر اساس آمارهای رویترز ، بیش از 63 میلیون نفر در جهان COVID-19 را گرفتار کرده اند و 1.475 میلیون نفر در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مشاوره دقیق تر که روز چهارشنبه منتشر شد ، WHO گفت كه در آنجا كه همه گیر می شود ، مردم – از جمله كودكان و دانش آموزان 12 ساله یا بیشتر – همیشه باید از ماسك در مغازه ها ، محل های كار و مدارس كه تهویه مناسب ندارند و هنگام پذیرش بازدیدكنندگان در خانه در اتاقهایی که تهویه خوبی ندارند.

تماشا کنید | تست ماسک صورت:

ما بیش از 20 ماسک مختلف را آزمایش می کنیم و مشخص می کنیم که برای محافظت از COVID-19 کدام یک از ماسک ها موثر هستند و از کدام ماسک ها باید خودداری کنید. PLUS ، نحوه بازپرداخت پروازهای لغو شده خود را دریافت کنید. 22:30

WHO گفت ، ماسک ها باید در فضای باز و در فضاهای داخلی با تهویه مناسب که فاصله فیزیکی حداقل یک متر را نمی توان استفاده کرد ، استفاده شود.

ماه گذشته ، بهداشت کانادا دستورالعمل های خود را به روز کرد و گفت: “از خود و دیگران محافظت کنید ، از ماسک غیر پزشکی یا پوشش صورت استفاده کنید”:

  • شما در جمع هستید و ممکن است با دیگران ارتباط نزدیک داشته باشید.
  • شما با افراد خارج از خانه اصلی خود در فضاهای داخلی مشترک هستید
  • توصیه شده توسط مقامات بهداشت عمومی محلی شما.

WHO گفت ، در تمام سناریوها ، ماسک ها باید با احتیاط های دیگری مانند شستن دست همراه باشند.

بسته به نوع ، WHO گفت ماسک ها را می توان برای محافظت از افراد سالم یا جلوگیری از انتقال استفاده کرد.

ماسک های پزشکی برای مراقبت از بیماران

WHO در مناطق شیوع COVID-19 ، استفاده از ماسک های پزشکی “عمومی” در مراکز بهداشتی ، از جمله هنگام مراقبت از بیماران دیگر را توصیه کرده است.

این توصیه ها برای بازدید کنندگان ، بیماران سرپایی و مکان های مشترک مانند کافه تریا و اتاق کارمندان اعمال می شود.

WHO گفت ، كاركنان بهداشت و درمان می توانند ماسك تنفسی N95 در صورت وجود هنگام مراقبت از بیماران COVID-19 استفاده كنند ، اما تنها محافظت اثبات شده آنها این است كه هنگام انجام مراحل تولید آئروسل كه خطرات بالاتری را به همراه دارد.

توصیه می شود افرادی که فعالیتهای بدنی شدید انجام می دهند از ماسک استفاده نکنند ، با ذکر برخی از خطرات مرتبط ، به ویژه برای افراد مبتلا به آسم.